Thursday, April 12, 2007

לכבוד שלי

הבנתי מד"ר גבע שהיו הרבה התפתחויות במצבה של גלית ושהיא מתקשה לנשום ושהיא לוקה בתת משקל.מכיון שהפגיעה במערכת הנשימה והשפעתה על המחלה היא המשמעותית ביותר,החלטתי לתת לך מגוון שיטות טיפול אשר יעזרו לה לתפקד בצורה טובה יותר משמעותית.
טכניקות הטיפול הנשימתי עברו שינויים רבים במהלך 10 השנים האחרונות. הבנה טובה יותר של הפיזיולוגיה הריאתית ופיתוח מחקרים לבדיקת יעילות הטכניקות השונות קידמו מאוד ענף זה.השיטות עברו מטיפולים פסיבים של המטופל לטיפולים אקטיבים, המאפשרים טיפולים עצמיים ללא תלות במטפל. הטכניקות החדשות פותחו באירופה ואנו מרבים לשלב בין כל השיטות על מנת לקבוע לחולה את הטיפול האופטימלי.
הטיפול בגלית יכלול את הטכניקות הפאסיביות בלבד בלווי תרגילים רבים להפעלת בית החזה.
אלמד אותך שיטה לניקוז הליחה מהריאות שנקראת קלאפינג.
התנועה מתבצעת משורש כף יד המטפל כשכף היד קמורה. ההקשה תינתן על הצלעות על פי תנוחת הניקוז שבה נמצא המטופל. הדיות ההקשה עוברת את בית החזה, מרטיטה את כלי הנשימה ועוזרת בשחרור הליחה.
הטיפול מוריד את אחוז ריווי החמצן בדם ולכן יש לבצע נשימות עמוקות כל כמה שניות.
ישנו עוד טיפול שהומצא בבלגיה והוא קיבוע נמוך ככל האפשר (ללא שימוש בכוח) של בית החזה העליון. מנח זה ימנע משרירי העזר לנשימה להשתתף בעבודת הנשימה ועל ידי כך הסרעפת תעבוד בצורה מאומצת יותר.
הסרעפת שהינה השריר העיקרי בשאיפה תגדיל את האוורור הראתי בצורה משמעותית בהרבה משרירי העזר לשאיפה.
אוורור טוב יותר ישפר גם את הניקוז הראתי.
בקשר לבעיות העיכול והמשקל של גלית ההני ממליץ בכללי על נטילת ויטמינים ומינרלים כגון-ויטמין
A,E,D,K-
אשר הם ויטמינים מסיסי שומן הנספגים בצורה הטובה ביותר בנוכחות שומן במזון ובנוכחות אנזימי לבלב.
דבר חשוב נוסף הוא שתזונה בלתי מאוזנת או מצבי תת – ספיגה עלולים להביא למחסור בויטמינים ומינרלים חיוניים. ניתן להשלים את התזונה באופן יומיומי ע"י תוספת המולטיויטמין "צנטרום" המכיל את כל הויטמינים והמנרלים החיוניים - הויטמינים המסיסים בשומן, קבוצת האנטיאוקסידנטים, ויטמיני ,B ברזל ועוד.
במיוחד הדבר שמומלץ לילדים הוא- צנטרום ג’וניור - מוגש בטבלית מציצה או לעיסה ב - 4 טעמים, מכיל 23 ויטמינים ומינרלים החיוניים להתפתחות גלית
עקב דאגותייך לגבי עצמאות גלית הנני ממליץ בעתיד שתשתמש במכשיר
PEP- מכשיר עזר נשימתי שלפי מחקרים מפנה את הליחה ביעילות רבה ומספק יכולת טיפול עצמאית ועל ידי כך גורם לחיים עצמאיים לחולה.
בברכה ד"ר בן אליעזר

No comments: